Director Sandy Bates is in crisis. After making successful comedies, he wants to make a more serious film, but the studio finds it so depressing that they demand changes. Sandy decides he needs a distraction and agrees to attend a retrospective of his work at the seaside. At the Stardust Hotel, he patiently puts up with adoring fans re-enacting scenes from his movies, and the arrival of his lover, who has taken her two children and left her husband. He hallucinates extraterrestrials and an assassin who strikes him down. But mostly he thinks about his relationship with Dorrie, an actor … His dream woman! She reads Schopenhauer and knows how to make filet de boeuf fourré périgourdine. Given that the unstable beauty is played by Charlotte Rampling, it was of no interest to the fictional filmmaker that Dorrie herself said “I’m fascinating. But I’m trouble”. His alter ego, Woody Allen, allows Charlotte Rampling gaze for an entire wonderful minute into the camera, capturing her renowned look for all eternity.