In the summer of 1967, journalist Katharina is visited in Munich by her French friend, Anne. They take day trips and visit cafés, acquaintances, and parties. In a series of conversations, they talk about the chances for female emancipation in a male-dominated society … This essayistic film puts five different types of women at the centre of the episodic narrative – an unmarried professional woman, a divorcee confused about her future, a career woman, a deceived wife, and a “dream woman”. Director Ula Stöckl said in 1968, “women have never had so many chances to organise their lives the way they want. But first they have to learn that they can want something”. With a nod to French cinéma vérité and a decidedly subjective point of view, the director uses impressionist techniques to explore female ambition and desire. Like a sumptuous waking dream in Cinemascope and Technicolor that is as wise as it is enchanting, The Cat Has Nine Lives garnered pride of place as West Germany’s “first feminist film” (Christa Maerker).