Ala Younis, born in 1974 in Kuwait, is an artist. Research forms a big part of her practice, as do curating, collaboration, film and book projects. Her works have been shown at major biennials and exhibitions worldwide. In 2013 she curated Kuwait’s first national pavilion at the 55th Venice Biennale. She is co-founder of the publishing initiative Kayfa ta and member of the Academy of Arts of the World in Cologne.