Jan Peter Hammer, born in Kirchheim unter Teck, Germany, is based in Berlin. In 2016 he was selected as artistic research fellow at KHiO – Oslo National Academy of the Arts, Norway. His works have been shown in international solo and group exhibitions and screened at film festivals.