A yearning in an unsettled space that, once, was shared and breathed by two cineastes, living in two different cities, trying to sustain their longing through each other’s scattered images, sounds, and monologues, pieced together in one film, one dialogue, one soul flown away by loneliness and fallen apart like a forsaken angel.
Aala kad al shawk - Le Voyage immobile (or As Far as Yearning) is that dialogue-in-progress taking the shape of a film composed by sound, performed by words, perforated by images still in motion. Ghassan Salhab and Mohamed Soueid are embracing a sense of survival. This film is a sixth sense they nurtured in a world that has become faceless. Their film essay is a personal attempt to be two in one. Disguised as men, they walk among men who left behind their shadows.
Born in 1958 in Dakar, Senegal. In addition to making his own films, he collaborates on screenplays and also teaches film in Lebanon. In 2012, he published his first anthology, Fragments du livre du naufrage.