Deborah Stratman, born in 1967 in Washington D.C., USA, is a Chicago-based artist and filmmaker. She has exhibited internationally at major biennials, art institutions, and film festivals. Stratman is the recipient of several awards, fellowships, and grants. She teaches at the University of Illinois at Chicago.