After graduating in 1984 with a degree in graphic design from the Hong Kong Polytechnic University, he moved to Canada in 1989 where he worked as an animator on feature films including Batman Forever and The Arrival. He supervised the animation and led the character design for Antz and was supervising animator on Shrek and Shrek 2. In 2007 he co-directed the third film in the series, Shrek the Third, and made his debut as a solo feature film director in 2015 with the global blockbuster Monster Hunt.