High up in a Nepalese highland village, the children drive their cattle out to pasture. In these imposing natural surroundings they spend their days singing, playing and guarding the animals. When two backpackers suddenly turn up, the children are filled with astonished excitement – and Jaalgedi is especially curious. But in all her amazement and fascination for the two strangers, she forgets to keep an eye on the cows.
Born in Nepal in 1985, he studied literature and currently works as a primary school teacher. For the last ten years he has also been a theatre actor and director. He worked as production manager on films including Kalo Pothi (The Black Hen, 2015), the first Nepalese feature film to be shown at the Venice International Film Festival. His debut short film, Jaalgedi (A Curious Girl) premiered at the Busan International Film Festival.