Born in Zhubei City, Taiwan in 1974, his mother gave him a camcorder when he was young and he began making his first films. Later he attended the School of Visual Arts and the Stella Adler Studio of Acting, both in New York, USA. He has worked in the advertising industry for many years and has directed over 200 commercials. Xiao Mei is his debut feature film.