She first studied art history and then went on to study at the IDHEC film school in Paris (now La Fémis). Her debut film La Bouche de Jean-Pierre premiered in the 1996 Un Certain Regard section at Cannes. In 2004 her mystery-drama Innocence, starring Marion Cotillard, won Best Film at San Sebastián while her horror film Evolution won the Special Jury Prize there in 2015. Alongside her work as a feature film director, she continues to make short films.