Born in Næstved, Denmark in 1941, he is the director and producer of numerous animated films which have become classics in Denmark. He has received international acclaim for films including Cirkeline –Storbyens mus (Circleen: City Mice) and Drengen der ville gøre det umulige (The Boy Who Wanted to be a Bear). His films have screened regularly at Generation since the 1980s.