In its series of sequences and situations, Solar Walk recalls the liberating effect of automatic writing, which was employed by the surrealists in the 1920s as the basis for a new kind of creativity. They saw automatic writing as a possibility to activate the unconscious, spontaneous, dream-like and repressed elements of human inspiration. Space as a place for reflecting on one’s own behaviour and the question of perception. Every action is only then meaningful when something is truly created or when one is really taking care of someone else. Every action is only existent from the perspective of the individual itself. ‘Whoever you are. Where you are. And whatever you are. You are in the middle,’ Alan Watts reflects in David OReilly's Everything (Berlinale Shorts 2017). Bucsi pursues this question further, entering into a dialogue.
Born in Filderstadt, Germany in 1988, between 2008 and 2013 she studied animation at the Moholy-Nagy University of Art and Design (MOME) in Budapest, Hungary. In 2013 she attended Animation Sans Frontières (ASF) in Viborg, Denmark, where she also participated in the Open Workshop's artist-in-residence programme. She has also been artist in residence at Q21 in Vienna, Austria.