Sanghee Song, born in Seoul, South Korea, participated in the artist residency program Rijksakademie voor Beeldende Kunsten between 2006 and 2007 and has been based in Amsterdam ever since. Her works start by assuaging the soundless death of those who have absolutely nothing in this world. Through her works, the artist captures those who have been shunned and excluded by symbolic violence as well as the nameless beings that have constantly existed in different appearances over the years. She calls them to the complex time and space of the past and present through a narrative context that has been solidified through music, video, drawing, text, and performance. Her work has been widely and internationally exhibited.