Born in 1990, he grew up between the sticks and the city and wrote his first script at 11. As a teenager he won several young talent awards for various shorts and at 21 began work on his debut feature film Und am Ende sind alle allein. The film premiered at the 2015 Festival des deutschen Films in Ludwigshafen and was released in cinemas in 2016. He has worked on building sites, as a doctor’s assistant in rural India, assistant theatre director, (unpaid) student at the Filmakademie Baden-Württemberg and (well-paid) cashier and cleaner in a porn cinema. His hobbies are perfumeries, railway pubs and DIY stores.