Bahar Noorizadeh, born in 1988, in Tehran, Iran, is an artist, writer, and filmmaker. She is a founding member of BLOCC (Building Leverage over Creative Capitalism), a research and education platform that seeks to alter the relationship between contemporary art and gentrification. Noorizadeh is currently pursuing her practice via the collaborative project The Art Protocol, a think-group, website, and support structure dedicated to extracting logistically viable guidelines for negotiating the informal economy of contemporary art.