He began his working life in advertising and worked as a copywriter for various agencies. In 2007 he went freelance and was responsible for the creative marketing of films including the Millenium trilogy. Co-founder of the Einstein Film production company, he made his directing debut in 2011 with Ronal Barbaren (Ronal the Barbarian).
Born in Silkeborg, Denmark in 1986, she studied animation at the National Film School of Denmark. Her graduation film, Ztriwer, won the award for best children/youth film at the Copenhagen film festival CPH PIX. She co-directed the feature animation Den utrolige historie om den kæmpestore pære which premiered in the 2018 Generation. Sex is the first series that she has directed.
After working for several years at the Bent Barfod Film production company, he moved into animation in the 1990s and worked on films including A Troll in Central Park. In 1996 he made his directing debut as co-director (with Stefan Fjeldmark and Flemming Quist) on Jungledyret Hugo 2 – den store filmhelt (Hugo the Movie Star).