Jan believes that people are selfish by nature, so he’s not surprised when the person who was supposed to give him a lift leaves him stranded in Berlin. Jule, however, thinks that people are fundamentally kind and sociable, and she offers Jan a lift in her camper van. They are both heading towards the Atlantic: Jan to Spain, and Jule to her boyfriend in Portugal. They only plan to travel as far as Cologne together, but with every passing mile, they discover more about each other’s lives. Does capitalism turn people into Neanderthals? Does monogamy lead to unhappiness, and can you choose who you fall in love with? A road trip across Western Europe, romantic and hungry for life, about two people torn between wanderlust and the longing to finally arrive.
The actress, the director and the actor at the premiere at Haus der Kulturen der Welt.
Born in Vorarlberg, Austria in 1977, he studied neuroscience in Vienna and Berlin before enrolling in film at the Academy of Media Arts in Cologne. His graduation film Das weiße Rauschen (White Noise) about a young man who develops schizophrenia, won several prizes. His second feature, Die fetten Jahre sind vorbei (The Edukators), screened in the official competition at Cannes, garnered enthusiastic reviews and became a global box office success. After the satire about trash TV, Free Rainer (Reclaim your Brain), he recently returned with Die Summe meiner einzelnen Teile (Hut in the Woods) to one of his key subjects: mental illness and the fight for freedom in an oppressive society.