More than fifty years after Joseph Losey, Benoit Jacquot has revisited British writer James Hadley Chase’s novel in order to create his own cinematic adaptation: a conversation piece that plumbs the moral depths of the world of the rich and the beautiful.
Born in Paris, France in 1947, he began his career as an assistant director before making his feature debut in 1975 with L’assassin musicien (The Musician Killer), based on a novella by Dostoyevsky. He has worked with stars of French cinema such as Isabelle Huppert, Sandrine Kiberlain and Léa Seydoux and has also made his name directing TV, documentary and opera. In 1996, A Single Girl screened in the Berlinale Panorama. His period drama Les adieux à la reine (Farewell My Queen) was in the Berlinale Competition in 2012, and his novel adaptation Journal d’une femme de chambre (Diary of a Chambermaid) screened at the 2015 Berlinale.