This director and screenwriter was born in Argentina in 1936 and studied theatre, music and law. Between 1966 and 1968 he worked on a documentary trilogy entitled ‘The Hour of the Furnaces’ which screened in over 70 countries. In 1976, after receiving death threats, he went into exile in Paris but returned to Buenos Aires in 1983. He won international awards for his films Tangos, the Exile of Gardel, South, The Journey and Clouds. In 2004 he was honoured with the Golden Bear for his lifetime’s achievement. In 2002 he began the documentary cycle of which A Journey to the Fumigated Towns is the closing film.