Born in Boulogne-Billancourt, France in 1960, he is a journalist, director, producer and world traveller. After studying journalism and philosophy, he worked as a journalist and picture editor for the Sygma photo agency in Paris. In 1990 he founded his first production company, Tetra Media. He has won numerous international awards for his documentary and feature films, including an Emmy Award and the French journalism prize, the Prix Albert-Londres. He is currently developing four cinema films and is working as a producer and director for Outside Films and Mai-Juin Productions.