Born and raised in Norway, her first short film Min bestemor strøk kongens skjorter (My Grandmother Ironed the King’s Shirts) was nominated for an Oscar in 2000. Her next short film Den danske dikteren (The Danish Poet) won an Oscar in 2007, her third short Moulton og meg (Me and My Molton) was also nominated for an Oscar in 2015. She has also directed the feature-length animation Hokus pokus Albert Åberg (Hocus Pocus, Alfie Atkins) and written and illustrated several children’s books. She currently lives and works in Montreal, Canada.