Jerry Tartaglia, born in 1950 in Brooklyn, USA, studied at Albright College, 1968 – 1972. His films have been screened around the world at museums and film festivals. Since 1993 he restored the complete body of film work by the late Jack Smith. Tartaglia teaches cinema, writing, and media production.