Born in Havana, Cuba in 1980, he currently lives in New York. A director and producer, he studied art history at the University of Havana and film at the Ludwig Foundation in Cuba in cooperation with the Tisch School of the Arts in New York. He is a co-founder of the Cuban Independent Film Movement and was named Best Narrative Director at the Havana New Directors Film Festival in 2006. Working chiefly in commercials and documentaries, his upcoming projects include the documentary series ‘Food Stories’ which explores the relationship between culinary traditions and cultural heritage.