The Third Part of the Third Measure creates an encounter with the militant minimalism of avant-garde composer, pianist and vocalist Julius Eastman. The 2-channel video installation focuses on what The Otolith Group describe as an “experience of watching in the key of listening”, invoking political feelings of defiance and the collective practice of movement building that participates in the global struggles against neoreactionary authoritarianism. Their work invites viewers to attend to exemplary ecstatic aesthetics of black radicalism that Eastman himself once described as “full of honor, integrity and boundless courage”.