Born in Stockholm, Sweden in 1931, she grew up in Kristinehamn and studied art in Sweden and the USA. During her studies she met Robert Nelson whom she married in 1958. In 1965 she made her film debut with Schmeerguntz. She lectured at San Francisco State University and San Francisco Art Institute before, in 1993, returning to Sweden. She has received numerous prizes and grants and her films have screened at MoMA in New York, the Moderna Museet in Stockholm and in many European and North American cinematheques. In 2008 she was awarded an artist’s lifetime income guarantee by the Swedish Arts Grants Committee.