Born in in Minami-Uonuma, Niigata Prefecture, Japan in 1947. He became involved in nation-wide student protests in 1968. The following year, he was arrested during demonstrations at Tokyo University. In 1983, he met members of the Sanya Winter Struggle Support Volunteers. In November 1984, he moved to the Tokyo neighbourhood of Sanya to capture the struggles going on there. Filming began shortly after that, on 5 December; on 22 December, Sato was murdered by a member of the Nishido gang.
Born in 1940 in Uryu, Hokkaido, Japan. In 1968, he left for Tokyo, and became familiar with the neighbourhood of Sanya. In 1972, he formed a committee aimed at fighting crime there. After the murder of Sato Mitsuo and according to his wishes, Yamaoka began working to complete the film. On 13 January 1986, he was shot to death by a member of the ultra-nationalist Konryu gang.