Born in 1891, died in 1956. Began working as a journalist in 1911 and a screenwriter in Berlin in 1916. Dupont made his directorial debut in 1918. In 1924, he ran a variety show in Mannheim. He made his first Hollywood film in 1926, then worked at England’s Elstree studios, where he made the variety films Moulin Rouge and Piccadilly (both 1928), as well as the first German sound film Atlantic. Returning to Hollywood in 1933, but with no work as a director from 1939 to 1950, he became a publicist and talent agent.