Born in Prague, Montreal-based Peter Svatek is a visionary director who has written and directed many award-winning documentary and fiction films, including the acclaimed Call of the Wild. He began his career with the National Film Board in the 1970s. He is the co-founder of Triplex Films, a successful documentary production company. ‘I love the process of delving deeply into the lives of our subjects – taking the time that requires, developing the relationships and trust that is needed – to make films that have the power to move us and illuminate the social issues they raise.’