Born in Lleida, Spain in 1986, he studied directing and editing at the Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya in Barcelona. His first film Death in La Alcarria premiered at the 2015 Visions du Réel documentary film festival and screened at various international festivals. Besides working on his own projects, he is also a script consultant, editor, director and university lecturer. He is currently directing the second season of the 'Talking Tom and Friends' animation series and is developing a series with the French animation studios Les Armateurs and Folimage.