The Karrabing Film Collective (est. 2008) is an award-winning group of some thirty filmmakers and artists who use their aesthetic practices as a means of self-organization and social analysis. Most Karrabing are Indigenous and live in a rural community in northwestern Australia. In the Emiyengal Indigenous language Karrabing means ‘tide out’. It refers to a time of coming together, as well as to the coastline that connects the Karrabing Film Collective as an extended family group across social lines. Their films and installations have been shown in biennials, film festivals, and exhibitions worldwide.