What at first appears to be a catastrophe actually becomes a chance for all three women to change. Back for Good is a bittersweet ode to humanity – quietly hummed whilst an auto-tuned pop song blares out of the radio.
Born in Munich, Germany in 1986, after completing school in Hamburg she spent two years in Beijing where she founded the band MIYA. After several jobs in film production in Shanghai, she returned to Germany in 2008 and became PA for Hans Weingartner in Berlin. In 2009 she began studying directing at the Filmakademie Baden-Wuerttemberg where she directed a number of award-winning short films including Nicht den Boden berühren (Don't Hit the Ground) with which she won the Torino Award at the San Sebastián Film Festival. In 2016 she completed her studies with her graduation film and debut feature Back for Good.