Oren Moverman puts moral conflict right at the heart of his thriller that sometimes has the intimate feel of a four-hander. The quarrel between the adults confronted with the fact that their children have committed a monstrous act is punctuated with flashbacks both to the crime and to the childhood of brothers Paul and Stan. The film reveals the power struggle between two couples as they shift alliances. Should they face up to their responsibility or deny it? How do you make the right decision and what price does the next generation have to pay for it?