Born in Wiesbaden in 1965. His films include both features and documentaries, which have screened at major international film festivals and been presented in several retrospectives. His film The Himmler Project was acquired by the Museum of Modern Art, New York. In 2013, he was one of the artists to represent Germany at the 55th Art Biennale in Venice. In 2017, he participated in documenta 14. He is an elected member of the Academy of Arts Berlin. He lives and works in Berlin.