Born in Cleveland, USA in 1941, this renowned artist and filmmaker was one of the first to utilise interactive media in her art. Her work, which includes over 50 films and videos, has featured in 200 international exhibitions and collections including MoMa New York and San Francisco, London’s Tate Modern and the Lehmbruck Museum in Duisburg. Alongside identity and feminism, she is currently focusing on technical innovations in mass communication, artificial intelligence and biotechnology. Her feature films Conceiving Ada and Teknolust (both with Tilda Swinton) screened in the Berlinale Forum.