Spanish actress Macarena Granada returns home to Spain in the mid-1950s having enjoyed a successful career in Hollywood. She is to play Queen Isabella the First of Castille in a prestigious period drama. At the studio she meets her former friends and colleagues, falls in love with a handsome crew member, leads a madcap expedition to free a resistance fighter and proves herself to be truly regal during an encounter with the fascist leader Franco, whom she despises.