Born in 1988, he is a graduate of the Centro de Diseño, Cine y Televisión in Mexico City and an alumnus of the 2013 Guadalajara Talents. He has attended workshops by filmmakers including Spike Lee and Gustav Deutsch. His short film El Dolor Fantasma screened at various international festivals. Libélula (Firefly) was financed by crowdfunding and is celebrating its international premiere at the Berlinale. González Aragón is co-founder of the Mexican filmmakers’ collective Colectivo Colmena which is dedicated to making independent film projects.