Born in Kingston, Canada in 1959, he is a director known for his irreverent, eclectic style and his love of music and pop culture. His work first appeared at the Berlinale in 1990 with his debut feature film Roadkill. His later films The Love Crimes Of Gillian Guess and The Tracey Fragments both screened in the Panorama section. He currently lives with his wife and their daughter in Toronto, enjoys Italian food and loves the Miles Davis album 'Bitches Brew'.