Yael Bartana, born in 1970 in Kfar Yehezkel, Israel, is a visual artist and filmmaker who lives and works between Berlin and Amsterdam. Her films, photography, and sound works explore the imagery of identity and the politics of memory. Central to her works are aspects of society interweaving past and present, reality and fiction, the conceptual and the emotional, as well as the implications of terms such as ‘displacement,’ ‘assimilation,’ or ‘homeland.’ Bartana represented Poland at the 54th Venice Biennale and has had numerous solo exhibitions around the world. She has also participated in leading international exhibitions.