ORG was partly funded by leading actor Mario Girotti, better known as Terence Hill. Viewing the film today provides a kaleidoscopic insight into the experimental, aesthetic and political trends of the 1970s.
Birri bequeathed Arsenal a 35-mm print of his film in 1991. It was digitised as part of the "Living Archive" project. A DVD of the film is also being released to coincide with the Berlinale.