Mohanad Yaqubi, born in 1981 in Kuwait, is a filmmaker and producer and teaches Film Studies at the International Art Academy in Palestine. He is one of the founders of the Ramallah-based production outfit Idioms Film and the research and curatorial collective Subversive Film, which focuses on militant film practices. He has directed and produced several short films, both fiction and documentary, which have been shown in international festivals.