In late 2013, Egyptian authorities detained a migratory stork suspected of espionage due to an electronic device attached to its leg. Kama Tohalleq al Teyour addresses conspiracies embedded in the political landscape that shape the present.
It confronts the absurdity of the media narrative that has blurred fantasy with realty and turned a bird migrating from Israel to Egypt into a symbol of state paranoia. The film juxtaposes drone footage of the “spy bird” with reconstructed audio from Adel Imam’s iconic film Birds of Darkness (1995), which critiques government corruption in Egypt through the opposing perspectives of secular and Islamist parliamentary candidates.