André Techiné has already taken part in the Berlinale Competition several times with films such as Les temps qui changent (2005) and Les témoins (2007). In Quand on a 17 ans he explores what it is like to grow up in different social environments in this portrait of two confused youths trying to govern their emotions. A rugged village in the mountains of south-western France as the seasons pass becomes the psychological landscape of the relationship between two young men which vacillates between disdain and attraction.