Director Dominik Moll (Harry, He’s Here to Help, 2000; Lemmings, 2005) demonstrates a meticulous talent for black humour which spares nothing and no one and brings to light, sometimes violently, the surreal aspects of our existence. The target of his anarchistic attack is a world which appears to be intact but in fact never was. A somewhat different family film in which a father finds himself suddenly confronted with a challenging set of realities which he at first faces reluctantly but then with increasing willingness and, in doing so, rediscovers his family.
The director surrounded by his two actors and the script writer at the Press Conference.
The actor at the Berlinale Palast. In the film he plays a father who finds himself suddenly confronted with a challenging set of realities which he at first faces reluctantly but then with increasing willingness.