A self-proclaimed narrative resistance group makes underground deposits of elaborate porcelain – suggested to belong to an entirely fictional civilization. Their aim is to influence history and support future claims to their vanishing lands. Once unearthed, the buried tableware will prove the existence of this counterfeit people. By implementing a myth of its own, their work becomes a historical intervention – de facto creating a nation.
The film takes the form of a fictional video essay, combining live motion and CGI, and taking clues from archeology, politics, and science fiction. A voice-over based on an interview between a psychiatrist and the leader of the narrative resistance group about her thoughts on myth and fiction as constitutive for fact, history, and documentary reveals the philosophy and ideas behind the group’s actions.