With powerful images accompanied by electronic music, directors Sérgio Andrade and Fábio Baldo create a portrait of a wanderer between two worlds. One – endangered and fuelled by myths and legends – is fading away in the dwindling space accorded to it by the white conquerors. The other is loud and exhausting, but perhaps one in which Anderson will be able to develop in a better way. Eschewing didacticism, the film paints a dreamlike documentary portrait of a disappearing culture.