Morgan Neville’s documentary outlines Yo-Yo Ma’s own life story: born to Chinese parents in Paris, he was just seven when Leonard Bernstein first presented him as an exceptionally gifted cellist. The film also portrays several individual musicians such as Syrian Kinan Azmeh whose clarinet playing resonates with the agony of war in his native land, and Iranian Kayhan Kalhor who was spied upon in his own country and then forced into exile. Neville’s film conveys the energy required by each ensemble member to allow the universal power and beauty of music to unfold, in performances that are as natural as they are authentic and that truly come from the heart.