After many years in Hollywood, Lee Tamahori returns to his native New Zealand to direct this adaptation of ‘Whale Rider’ author Witi Ihimaera's novel. With Once Were Warriors star Temuera Morrison in the role of the family patriarch, Tamahori presents a stirring family drama set in a rural community governed by nature. The younger generation may be starting to part from an outdated old order but they still find a bedrock of support in the traditions and rituals of their Maori culture.
The producer, the scriptwriter, the main actor and the director at the Press Conference.