Over the last thirty years, Fernando has been performing every night at Finalmente, dressed in golden gowns. O Pássaro da Noite reveals the many skins of Fernando that lay underneath the layers of his colorful fabrics, and – with the help of a large cast of friends and filmmaking colleagues – lets Lisbon’s legends come to life. Alternating and shape shifting between manifestations as mermaid, bird, and lion, Fernando takes us on a journey into the desires and dreams of metamorphosis and myth: From the bright sunlight of a colorful beach to the haunted shadows of a museum at night.