Lotte is impulsive, rough around the edges and leads a colourful life on the streets of Berlin, stumbling from man to man and flat to flat. One night in her local bar she bumps into Marcel, an almost forgotten acquaintance. Just after he recognises her Lotte takes flight, finding refuge in the flat of her friend Sabine. The following day, the events of the previous evening still grate on Lotte and she cannot seem to shake them off – even during her work at the hospital. A young girl, Greta, is brought in, Lotte takes care of her and a gentle affection develops between them. But this happiness is short-lived because, a little later, Lotte witnesses an encounter between Greta and Marcel. The three catch sight of each other and Lotte realises she will not be able to run away this time. Something seems to be coming together which does not belong together. Lotte’s own wounds, apparently healed, are reopened by this moment ...