Terence Davies imagines her biography and explores how Emily Dickinson’s exceptional poems could come into being. The camera glides delicately into a life in which poetry takes up more and more space. Emily Dickinson communicates with the outside world via letters. In her correspondence with her siblings and the clergyman Charles Wadsworth she exchanges philosophical and everyday observations. To her, Wadsworth’s move to San Francisco is a tragedy. Davies’ biopic also describes a talented woman’s lonely and desperate struggle for recognition in a world dominated by men.